Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

Κουβέρτα με τετραγωνάκια "της γιαγιάς"

Αυτά τα τετραγωνάκια ονομάζονται granny squares, εγω θα τα πω της γιαγιάς, έτσι για να θυμάμαι και τη γιαγιά μου που και που.
Πολλά μαζί μας κάνουν όμορφες κουβέρτες.
via
Πολύ Zara home, δε νομίζετε;
Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μια κουβερτίτσα μωρού κάνοντας ένα τεράστιο τετράγωνο....
via
Εγώ δεν έχω αξιωθεί να φτιάξω κουβέρτα ακόμη, ονειρεύομαι όμως μια για τον καναπέ, για να χουχουλιάζουμε με τον mrΓ όταν βλέπουμε τηλεόραση.Ισως κάτι τέτοιο...


Πάμε λοιπόν στις οδηγίες:

Κάνουμε μια αλυσίδα με 4 θηλιές.
Κάνουμε ένα διπλό κροσέ στη θηλιά που είναι πιο μακριά από το γάντζο.
Κάνουμε άλλο ένα διπλό κροσέ στην ίδια θηλιά.

Κάνουμε μια αλυσίδα με 2 θηλιές.

*Κάνουμε 3 διπλά κροσέ στην ίδια θηλιά με πριν. Κάνουμε πάλι αλυσίδα με 2 θηλιές.* Επαναλαμβάνουμε από * μέχρι * για 2 ακόμα φορές.



Κάνουμε μια τυφλή βελονιά στην 4η θηλιά της αρχικής αλυσίδας.


(Αν συνεχίζουμε με το ίδιο χρώμα:
Κάνουμε τυφλές βελονιές διαδοχικά μεχρι να φτάσουμε στο επόμενο κενό, κάνουμε μια τυφλή βελονιά γύρω απο την αλυσίδα που συναντήσαμε και στη συνέχεια μια αλυσίδα με 3 θηλιές)

Αν αλλάζουμε χρώμα:
Κόβουμε την κλωστη μας και την ασφαλίζουμε.

Στερεώνουμε το καινούριο χρώμα τραβώντας μια θηλιά μέσα απο μία απο τις 4 αλυσίδες που δημιουργήσαμε.

Κάνουμε μια αλυσίδα με 3 θηλιές.

Κάνουμε 2 διπλά κροσέ στο κενό της αλυσίδας και στη συνέχεια μια αλυσίδα με 2 θηλιές.



Κάνουμε άλλα 3 διπλά κροσέ στο ίδιο κενό. Εχουμε σχηματίσει την πρώτη μας γωνία.

Για τις υπόλοιπες 3 γωνίες κάνουμε 3 διπλά κροσέ, αλυσίδα με 2 θηλιές και 3 ακόμη διπλά κροσέ σε κάθε ένα απο τα κενά που σχηματίζουν οι αλυσίδες.



Για να κλείσει το τετραγωνάκι μας κάνουμε μια τυφλή βελονιά στην 3η θηλια της αλυσίδας που κάναμε στην αρχή του κύκλου και στερεώνουμε την κλωστή μας.


Δένουμε, όπως και πρίν, το καινούριο χρώμα μας σε ένα απο τα γωνιακά κενά τραβώντας το με θηλιά μέσα απο την πρώτη αλυσίδα.

Επαναλαμβάνουμε την ίδια γωνία όπως και στον προηγούμενο κύκλο.

Στο επόμενο κενό κάνουμε 3 διπλά κροσέ.

Και στο γωνιακό κενό κάνουμε πάλι τη γωνία μας (3 διπλά κροσε, αλυσίδα με 2 θηλιες, 3 διπλά κροσέ).

Συνεχίζουμε έτσι και τελειώνουμε κλείνοντας με τυφλή βελονιά.
Μπορούμε να το κάνουμε όσο μεγάλο θέλουμε, η λογική είναι η ίδια:
Στις γωνίες κάνουμε 3 διπλά κροσε, αλυσίδα με 2 θηλιες, 3 διπλά κροσέ και στα υπόλοιπα κενά κάνουμε 3 διπλά κροσέ.

Φιλική συμβουλή: Αν αποφασίσετε να φτιάξετε μια τέτοια κουβέρτα, μην αφήσετε το ράψιμο των τετραγώνων όλο για το τέλος. Θα τα βρείτε σκούρα! Προτιμήστε να το κάνετε σταδιακά όσο προχωράει η δουλειά σας.

Σημείωση: Οι φωτογραφίες απο τις κουβέρτες δεν είναι δικές μου αλλα απο το δικτυο.
Σημείωση 1/11/12:  Όπως θα είδατε αντικατέστησα τις φωτογραφίες με καινούριες, πιο καθαρές. Enjoy!

15 σχόλια:

  1. Καλη σου μερα. Κι εμενα μου αρεσουν τα 'τετραγωνακια της γιαγιας'. Πολυ χρησιμες οι οδηγιες σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα και συγχαρητήρια!ξεκίνησα ήδη την κουβερτούλα με τα τετράγωνα, χάρη στις τόσο κατατοπιστικές οδηγίες σου, θέλω να κάνω και την πολύχρωμη με το κυματιστό σχέδιο αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω τις αγγλικές οδηγίες από το antic24...θα΄ταν εύκολο σε παρακαλώ να δώσεις οδηγίες;( εφόσον την έχεις ήδη κάνει και ξέρεις πως γίνεται!!!)
    ευχαριστώ και πάλι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ιρώ εισαι πραγματικά μεσα στο μυαλό μου!Ειχα σκοπό να μεταφράσω ακριβώς αυτές τις οδηγίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σ΄ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ ΤΟΣΟ -ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ!!!!!!!
    ΣΟΥ ΕΙΜΑΙ ΕΥΓΝΩΜΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ...ΤΩΡΑ ΞΕΚΙΝΗΣΑ ΜΕ ΤΟ ΒΕΛΟΝΑΚΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΟΣΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΜΕ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΑΝ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολλά συγχαρητήρια, είσαι χρυσοχέρα. Αν μπορούσες, θα ήθελα να πεις πώς ράβεις μετά τα τετραγωνάκια;Με κλωστή, νήμα; Υπάρχει ιδιαίτερη τεχνική; Σ' ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα ήθελα να μας εξηγήσεις πώς κάνεις το περιμετρικό τελείωμα αφού ενώσεις τα κομμάτια. Αν μπορείς να τα γράψεις και στα ελληνικά θα σ' ευγνωμονώ. Σ' ευχαριστώ κι εύχομαι καλή χρονιά να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ax βρε Έλενα ενώ τα εξηγείς τοόσο αναλυτικά εγω εχω κολλησει σε 2 σημεία.
    Γραφεις:''Κάνουμε μια τυφλή βελονιά στην 4η θηλιά της αρχικής αλυσίδας.'' εννοεις αυτην που ξεκινησαμε με τις 4 θηλιες?κ πως να την ξεχωρισω?χανω τον μπουσουλα εκει....
    θελω να μαθω να πλεκω κι εγω με το βελονακι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, αυτη εννοώ! Προσπάθησε να δείς απο τις φωτογραφίες που την κάνω. Δεν πειράζει κι αν το ξηλώσεις μερικές φορές, έτσι θα μάθεις. Δές και κανένα βιντεάκι σο youtube, παντως μην το παρατήσεις, γίνεται πιο εύκολο, στο υπόσχομαι! Στείλε μου να μου πείς πως προχώρησες, ετσι;

      Διαγραφή
  8. λοιπόν...τα καταφερα!!!Για να την ξεχωρίσω ποια ειναι η 4η θηλια εδεσα μια κλωστουλα αλλου χρωματος την ωρα που την εκανα ετσι ωστε οταν ερχοταν η ωρα της τυφλης βελονιας να την εβρισκα!βιντεακι παντως στο you tube που να το δειχνει πιο αναλυτικα απο ότι εσυ δεν βρηκα!παντως έχω προχωρησει αρκετα!έχει γινει ενα μεγαλο τετραγωνο(όσο το καθισμα μιας καρεκλας).βεβαια εχει πολλα λαθακια αλλα εγω το καμαρώνω!!!!
    Σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πραγματικα ψαχνω πολυ καιρο να μαθω βελονακι εχω μαθει τους τελευταιους μηνες να πλεκω με κανονικες βελονες αρχιζω να κανω καποια πραγματα βεβαια πολυ εμπειρία κανω ακομα λαθακια αλλα τα παω καλα πιστευω στο πλεξιμο...ψαχνω καιρο τωρα για το βελονακι και οσα βιντεακια και αν εχω δει στο youtube πραγματικα δεν μπορεσα να καταλαβω κανενα πως γινεται ουτε το λουλουδι ουτε το double ουτε και το triple crochet ...μονο με τις δικες σου οδηγιες και με ενα βιντεο μιας κοπελας στο youtube με ψευδωνυμο iknitwithcatfur τσεκαρε την εχει πολυ ωραια πραγματα...τεσπα να γυρισω στο θεμα μας εχω χασει πολλες ωρες ψαχνωντας πως να κανω και τα τετραγωνακια αυτα...τελικα ειναι πιο ευκολο απο οσο πιστευα εχω ολη μερα κατσει στο ρεπο μου να ξεκινησω να φτιαχνω την δικη μου κουβερτουλα να χουχουλιαζω και να βλεπω τιβι...ειδα την αναρτηση σου σχετικα με τον ενναλακτικο τροπο να ενωσεις τα τετραγωνα αλλα ηθελα κατι πιο σφιχτο και πιο δεμενο δεν ξερω αν με καταλαβαινεις και δεν ξερω αλλα δεν μπορω να βρω κατι στο διαδικτυο και σκεφτηκα να ρωτησω εσενα μιας και απο σενα εμαθα να τα φτιαχνω...φιλια καλη συνεχεια στις υπεροχεσ δημιουργιες σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. επισης να σε ρωτησω εισαι ροδιτισα?????σπουδασα στην ροδο και μπορω να πω πως περασα πολυ ωραια στο νησι σας και μετανιωνω που δεν εκανα μια πρακτικη μου απο τις 3 στη ροδο να τη ζησω και καλοκαιρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Όχι δεν είμαι ροδιτισα, απλά δούλεψα για κάποια χρονια εκει. Είναι όμως πολύ όμορφο μερος!

      Διαγραφή
  11. Το έφτιαξα και γίνετε τέλειο !!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...