Πέμπτη, 9 Απριλίου 2015

Μια φυτική βαφή για αυγά

 photo eggs1_zpsbmmhpa22.jpg

Μέσα στις δουλειές της Μεγάλης Εβδομάδας, για μένα η πιο ευχάριστη είναι το βάψιμο των αυγών. Κάθε χρόνο κάνω και κάτι διαφορετικό, ψάχνοντας να βρω τον καλύτερο τρόπο για να βάψω τα τέλεια αυγά. Και ομολογώ ότι έχω κάνει πολλά τρελά. Έχω προσπαθήσει να τα βάψω με κρεμμύδια (κανένα αποτέλεσμα), τα έχω βάλει σε ατμομάγειρα (έσπασαν όλα), τα έχω μπερδέψει και έχω βάψει μια δόση άβραστα (ίσως το πιο καταστροφικό που έχω κάνει).

Φέτος λοιπόν αποφάσισα να δοκιμάσω άλλη μια φορά με φυσική βαφή, γιατί στα παιδιά αρέσει να τα καθαρίζουν μόνα τους και ήθελα να αποφύγω οτιδήποτε χημικό που θα μένει στα δάχτυλα τους. Κι εδώ μπαίνει το λάχανο. Πιο συγκεκριμένα το κόκκινο λάχανο. Το οποίο πέρα από τις καταπληκτικές θρεπτικές του ουσίες, έχει επιπλέον την ιδιότητα να βάφει μπλε.

 photo cabbage_zps4aoa3uwp.jpg

Άρχισα βράζοντας μισό λάχανο κομμένο κομμάτια, μαζί με λίγες κουταλιές ξύδι. Μετά από κάμποση ώρα είχα ένα σκούρο μοβ ζουμί. Μια κουταλιά σόδα, και βουαλά! Υπέροχο μπλε χρώμα για τα αυγουλάκια μου!

 photo eggs2_zpsslimubp8.jpg

Επειδή πρόκειται για φυτική βαφή, τα αποτελέσματα δεν είναι δραματικά. Χρησιμοποίησα άσπρα αυγά, όχι καφέ και χρειάστηκε να τα αφήσω όλη τη νύχτα για να πετύχω έντονη απόχρωση, είμαι όμως ενθουσιασμένη με το αποτέλεσμα. Μου αρέσουν ακόμα και οι πιτσιλιές που έχουν δημιουργηθεί σε μερικά, θυμίζουν αυγά πάπιας και μου δημιουργούν ένα πολύ country συναίσθημα!

 photo eggs3_zpsg327rvw0.jpg
Πήραν τη θέση τους στην τραπεζαρία και περιμένουν τις υπόλοιπες λιχουδιές, που φοβάμαι ότι δεν θα είναι πολλές φέτος γιατί έχω το βεντουζάκι πάνω μου που δε με αφήνει να κάνω βήμα! Θυμάμαι τις παλιές δόξες που έφτιαχνα 3-4 πασχαλινά γλυκά και δεν το πιστεύω ότι είχα τόσο χρόνο! Εσείς τι λαχταριστό θα φτιάξετε φέτος;

21 σχόλια:

  1. Αχ αυτά τα γλυκά βεντουζάκια!
    οι κόρες μου λέγαν την μικρή μου: "αυτοκόλλητο της μαμάς"!

    εμείς βάφουμε τρίτη χρονιά φέτος με κόκκινα κρεμμμύδια- απίστευτα απλή διαδικασία, την έχω στο μπλογκ μου, στην παλϊνή στήλη
    και δεν λερωνόμαστε καθόλου

    Καλή Ανάσταση!
    με την αγάπη μου
    Αλεξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραίο χρώμα πιστεύω ότι η σόδα έπαιξε ρόλο, έχω προσπαθήσει παλιότερα αλλά δεν είχα κάποιο καλό αποτέλεσμα.
    Καλή Ανάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλό Πάσχα Έλενα! Πολύ ωραία τα πασχαλινά αυγά σου. Πολύ μου αρέσει αυτό το παστελ γαλάζιο χρώμα τους. Ένας άλλος φυσικός τρόπος που χρησιμοποιούν στην Κεφαλονιά είναι με κόκκινα φύκια. Όταν τα βάφεις μυρίζει λίγο θάλασσα... αλλά μετά είναι τέλεια! Πολλά φιλιά
    Νίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό Πάσχα! Εγώ εκτός από το χρώμα λάτρεψα και την φωλίτσα τους. Σαν πραγματικά αυγουλάκια από πουλάκια είναι! Οχι ότι είναι ψεύτικα αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ,χεχε! Καλή Ανάσταση γλυκιά μου με την υπέροχη οικογένειά σου! Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πραγματικά τέλειο αποτέλεσμα! Άξιζε τον κόπο σίγουρα!
    Είσαι πολύ τυχερή που βρήκες άσπρα αυγουλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εμείς τα δικά μας άσπρα τα προμηθευτήκαμε από την λαϊκή της γειτονιάς μας...

      Διαγραφή
  6. τι ομορφα αυγουλακια!!! και του χρονου Ελενα μου!! Καλη Ανασταση και καλο Πασχα σε ολους σας!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πανεμορφα και ακινδυνα! Καλο Πάσχα και του χρόνου με υγεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό Πάσχα! Πανεμορφα τα αυγα! Μου αρεσαν πολυ!
    Εγώ τα βαφω με νηματα! Βγαινουν εκπληκτικα σχεδια ... αλλα κατι εκανα (τι;;;;;;) και μου βγηκαν τα μισα σπασμενα...
    Καλή Ανάσταση να έχεις και πολλές ευχές για την οικογένεια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κόκκινα (απαλό ροζ!) με το νερό που έχουν βράσει τα παντζάρια και πράσινα (παλ!) με νερό που έχει βράσει το σπανάκι.....αποτελέσματα μόνο σε λευκά αυγουλάκια!!!
    Και τα μπλε υπέροχα όμως...και του χρόνου!
    Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φανταστικα ωραια! Ενθουσιαστικα εκανα μια αποπειρα με παντζαροζουμο εχτες αλλα δεν βγηκε τιποτα, τα αφησα μονο 30 λεπτα ισως γι αυτο το λογο δεν πετυχαν δεν ηξερα οτι πρεπει να μεινει ολο το βραδυ... του χρονου θα το ξαναδοκομασω οπως και το δικο σου τροπο, εγω τελθκα τα εβαψα με χρωματα ζαχαροπλαστικης και ετσι δεν εχω το φοβο για τα παιδια, και τοτ χρονου να ειστε καλα, καλο πασχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΤΑ ΑΥΓΟΥΛΑΚΙΑ ΣΟΥ!!! ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ! ΣΕ ΘΑΥΜΑΖΩ! ΕΓΩ ΕΒΑΛΑ ΦΥΛΛΑΡΑΚΙΑ ΣΤΑ ΑΥΓΑ Κ ΤΑ ΤΥΛΙΞΑ ΣΕ ΚΑΛΣΟΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.ΚΡΙΜΑ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΜΟΥ! ΕΧΩ ΤΩΡΑ ΑΥΓΑ ΨΥΧΕΔΕΛΙΚΑ! ΕΤΣΙ ΘΑ ΤΑ ΕΒΑΦΕ Η JOPLIN!ΤΣ ΤΣΟΥΡΕΚΙΑ ΜΟΥ ΑΠΕΤΥΧΑΝ ΑΛΛΑ ΤΑ ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ ΜΙΑ ΧΑΡΑ! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μου άρεσαν πάρα πολύ, εντελώς διαφορετικά από τα συνηθισμένα! Μπράβο! Καλή Ανάσταση!
    Αθηνά
    Craftaholic.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υπέροχα βγήκαν! Μούρλια μέσα στη φωλίτσα τους! Καλή Ανάσταση να έχετε <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι πολύ όμορφα. Και του χρόνου! Κι εγώ τα έβαψα φέτος για 2η φορά με κρεμμυδόφυλλα. Τα ξέχασα και 10 λεπτά παραπάνω και μου βγήκαν πιο σκούρα από πέρσι. Είναι πολύ εύκολο, αν θες να σου πω τον τρόπο. Ούτε να βάφονται τα χέρια κόκκινα στο βάψιμο και στο καθάρισμα, ούτε να τρώμε χημικά. Και μου θυμίζουν και την γιαγιά μου στην Κω που πάντα έτσι τα έκανε... Καλή Ανάσταση!
    Αθηνά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολυ ωραια τα αυγα με το παστέλ χρωμα τους!Φετος έβαψα τα αυγα με το λεγόμενο Ριζαρι,δεν έβαψε απο μεσα τα αυγα αλλα ούτε και τα χέρια μου!καλη Ανάσταση!

      Διαγραφή
  16. Ιδια σκέψη είχαμε φέτος . Μετα το παντζαρι και τα κρεμμυδοφυλλα , φετος ηρθε η σειρα του λαχανου και του κουκουρμά ..... Γράφω μια ακομη αποτυχία να βαψω αυγά με φυσικους τροπους! χαχαα
    Μου βγηκε ενα γκρι πεθαμενατζί με το λάχανο , ειχα βεβαια σκουρα αυγά γιατι δεν εβρισκα λευκα βιολογικά . Περισυ εβαλα ασπρα στα κρεμμυδια , λαθος λεει θελει σκουρα και εκανα τα ασπρα αυγα ιδια με τα σκουρα .. Μεγαλες επιτυχιες λεμε !! Του κουκουρμά βγηκε καλό , ενα ωραιο πορτοκαλοκιτρινο .

    Και του χρόνου να εισαι καλα και να βαψετε ολοι μαζί παλι αυγουλάκια !
    Να μην κανεις γλυκά , να χαρεις αυτες τις στιγμες με το τσιμπουρακι γιατι μεγαλωνουν τοσο γρήγορα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πολύ ωραία τα αυγουλακια σου!
    Χριστός Ανέστη !
    Χρόνια Πολλά με υγεία και αγάπη στις καρδιές μας!
    Φιλιά πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ μου άρεσαν τα παλ μπλε αυγά σας! Και το χρόνου!
    Χρόνια Πολλά Έλενα! Και απόλαυσε το βεντουζάκι, γιατί ο καιρός περνάει χωρίς να το καταλάβουμε.
    Εσύ βέβαια με τόσα τέκνα, το ξέρεις από πρώτο χέρι. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...